گروه بهمن و کرمان موتور صدرنشین حباب قیمتی بازار ، کدام خودروهای چینی گران شدند؟

به گزارش آناسی، صدرنشین حباب قیمتی بازار محصولات کرمان موتور و گروه بهمن هستند. دینگیتی و فیدلیتی دو خودرو نو گروه بهمن در بازار آزاد به ترتیب جهش قیمتی 35 و 50 میلیون تومانی را تجربه نموده اند.

گروه بهمن و کرمان موتور صدرنشین حباب قیمتی بازار ، کدام خودروهای چینی گران شدند؟

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

خبرنگاران - خرید خودرو در بازار ملتهب فعلی دغدغه اصلی مشتریان محسوب می گردد. مشتریانی که قدرت خرید محصولاتی در بازه قیمتی 400 میلیون تا یک میلیارد تومان را دارند.

با توجه به ممنوعیت واردات، همکاری شرکت های خودروساز داخلی با شرکای چینی به سمت محصولات لوکس و نیمه لوکس سوق پیدا نموده است. تولیداتی که در بدو ورود به بازار آزاد جهش های قیمتی داشته و کنترل آن به نظر سخت است. از همین رو، قیمت آنها منجر به ایجاد حباب قیمتی در بازار شده است.

هر چند توجه به مشتریان در بازار آزاد معطوف به تولیدات داخلی به علت تیراژ بالا است، اما در همین میان خودروهای هستند که در سکوت خبری جهش قیمت غیر قابل تصوری پیدا می نمایند و چندان به آن توجه نمی گردد.

محصولات چینی که در یک بازه زمانی خاص مشتریان چندانی نداشتند، امروز با بها میلیاردی در بازاری به اصطلاح راکد معامله می شوند.

در این گزارش به آنالیز قیمتی بعضی از محصولات چینی مونتاژ داخل در 20 روز گذشته پرداختیم تا بببینیم کدام یک بیشترین جهش قیمت و حباب قیمتی بازار را در آستانه شروع دولت تازه تجربه نموده اند.

دیگنیتی در 28 تیرماه امسال دارای قیمتی معادل 965 میلیون تومان در بازار آزاد بود. اما از 12 مردادماه قیمت یک میلیارد تومان در نوردیده است.

افزایش قیمت بیش از 35 میلیون تومان در بازار نشان از آن دارد که تمایل بعضی از دلالان به خرید این خودرو برای کسب سودآنی بیش از گذشته است

افزایش 35 میلیون تومانی دیگنیتی!

دیگنیتی به اسم یکی از محصولات چینی خاص در بازار ایران که به تازگی عرضه شده معرفی می گردد. هرچند این محصول با قیمت 749 میلیون تومان از سوی گروه بهمن به بازار عرضه می گردد، اما با این بها در بازار مورد معامله قرار نمی گیرد.

دیگنیتی در 28 تیرماه امسال دارای قیمتی معادل 965 میلیون تومان در بازار آزاد شد و در تاریخ 12 مرداد ماه توانست از یک میلیارد تومان هم عبور کند.

افزایش قیمت بیش از 35 میلیون تومان در بازار نشان از آن دارد که تمایل بعضی از دلالان به خرید این خودرو برای کسب سودآنی بیش از گذشته شده است. از همین رو، حباب قیمتی بازار این خودرو هم افزایش یافته است.

این افزایش افسار گسیخته قیمت و عدم تعادل عرضه و تقاضا این محصول، دسترسی مشتریان حقیقی به این محصول را سخت تر خواهد نمود.

هرچند بازار آزاد هوشمندانه به سمت کاهش بها این خودرو چینی بر اساس انتقاداتی که به خدمات پس از فروش آن وارد می گردد حرکت خواهد نمود.

فیدلیتی هفت نفره در 28 تیرماه امسال در بازار آزاد 880 میلیون تومان قیمت داشت. اما امروز، قیمت این خودرو در حدود 930 میلیون تومان در بازار است

فیدلیتی در بازار 50 میلیون افزایش یافت!

یکی دیگر از محصولات چینی پر هیاهو این روزهای بازار، خودرویی به نام فیدلیتی است. این خودرو که زیر مجموعه چری حساب می گردد، در بازار کشور از بدو ورود توجه بسیاری را به خود جلب نموده است.

فیدلیتی در دو تیپ 5 نفره و هفت نفره به ترتیب با قیمت 655 و 677 میلیون تومان به وسیله گروه بهمن به بازار عرضه شده است. هرچند این کراس اوور یکی از دو محصول تازه گروه بهمن محسوب می گردد، اما از بدو ورود به بازار جنجال های قیمتی فراوانی را به پا نموده است.

فیدلیتی هفت نفره در 28 تیرماه امسال در بازار آزاد 880 میلیون تومان قیمت داشت. اما امروز، قیمت این خودرو با افزایش قابل توجهی در حدود 930 میلیون تومان شده است.

این در حالی است که فیدلیتی با نسخه 5 نفره در 28 تیرماه امسال قیمتی در حدود 850 میلیون تومان در بازار آزاد داشت. اما اکنون قیمت این خودرو تازه وارد چینی 890 میلیون تومان است.

البته مساله به همین جا منتهی نمی گردد و با آنالیز بازار می توان به این نتیجه رسید که فیدلیتی و دیگنیتی دو محصول تازه گروه بهمن همچنان در راستا افزایش بها در بازار در حال حرکت است.

جک اس 3 در 28 تیرماه امسال بهای در حدود 475 میلیون تومان در بازار آزاد داشته است. اما از آن روز شیب صعودی افزایش قیمت برای اس 3 شروع شد و اکنون در بازار آزاد بیشتر از 485 میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد

جک اس 3 در شیب صعود قیمت

یکی از کراس اوورهای بازار ایران، جک اس 3 دنده اتوماتیک است. این محصول با یک پیشرانه 1.5 لیتری و گیربکس CVT توانسته در این بازار حضور داشته باشد.

جک اس 3 یکی از کراس اوورهای چینی در بازار آزاد است. نگهداری از این خودرو به علت گران بودن لوازم یدکی، مالکان را به چالش می کشد.

این خودرو در 28 تیرماه امسال بهای در حدود 475 میلیون تومان در بازار آزاد داشته است. اما از آن روز شیب صعودی افزایش قیمت برای اس 3 شروع شد و اکنون در بازار آزاد بیشتر از 485 میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد. احتمال افزایش بها این محصول در روزها آینده هم در بازار آزاد دور از تصور نیست.

جک اس 5 در 28 تیرماه امسال قیمتی در حدود 680 میلیون تومان در بازار آزاد داشت. اما اکنون بهای این خودرو به 690 میلیون تومان در بازار رسیده است. تحلیل های بازار نشان می دهد جک هم به تبع سایر خودروهای چینی رشد قیمتی را در پیش گرفته است

جک اس 5 گران تر شد

جک با محصول اس 5 در بازار ایران به برترین شکل ممکن صندلی ویژه ای کسب کرد. هر چند این خودرو در سال های 1395 و 1396 در نسخه مجهز به گیربکس دستی مسائل عدیده ای داشته اما رفته رفته کیفیت قطعات این محصول توانست بهبود نسبی پیدا کند. جک اس 5 را می توان جز کراس اوورهای پر هوادار بازار کشور به علت داشتن پیشرانه 2 لیتری مجهز به توربوشارژر معرفی کرد.

این محصول با پیشرانه 2 لیتری مجهز به گیربکس اتوماتیک در 28 تیرماه امسال قیمتی در حدود 680 میلیون تومان در بازار آزاد داشت.

اما اکنون بها این خودرو به 690 میلیون تومان در بازار رسیده است. تحلیل های بازار نشان می دهد جک هم به تبع سایر خودروهای چینی رشد قیمتی را در پیش گرفته است. افزایش بها خودروهای چینی به علت عدم تامین قطعات و تحریم علیه صنعت خودرو بعید نیست.

افزایش بهای 3 میلیون تومانی جک جی4

جک جی 4 را می توان سدان جایگزین جی5 معرفی کرد. محصولی که در ابتدا عرضه به بازار با اقبال چندانی روبرو نشد اما با گذشت مدتی، این خودرو توانست نظر مثبت مشتریان به علت داشتن آپشن ها متعدد به خود جذب کند.

هرچند که این خودرو را می توان بعضی از محصولات داخلی معرفی کرد، اما راه فراوان برای تسلط بیشتر به بازار خودرو کشور را در پیش دارد.

جک جی 4 در 28 تیرماه امسال با قیمت 327 میلیون تومان در بازار آزاد مورد معامله قرار می گرفت. اما اکنون این خودرو بها 330 میلیون تومانی را هم رد نموده است.

به نظر می رسد مشتریانی که از خرید خودروهای داخلی بازمانده اند به سمت خرید محصولات چینی شرکت های خصوصی خودروسازی راهنمایی شدند. این مساله می تواند بیشتر از هر زمانی قیمت خودروهای چینی را در کشور افزایش دهد.

منبع: بازار

منبع: بیت ران
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1875

به "گروه بهمن و کرمان موتور صدرنشین حباب قیمتی بازار ، کدام خودروهای چینی گران شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه بهمن و کرمان موتور صدرنشین حباب قیمتی بازار ، کدام خودروهای چینی گران شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید