10 میلیارد دلار فاینانس چین به مرحله گشایش اعتبار رسیده است

به گزارش آناسی، خبرنگاران: معاون اول رئیس جمهور گفت: 10 میلیارد دلار فاینانس چین به مرحله گشایش اعتبار رسیده و این روند در سال های آینده هم رخ می دهد و می تواند روند رو به رشد کشور را سرعت دهد.

10 میلیارد دلار فاینانس چین به مرحله گشایش اعتبار رسیده است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از رشت، اسحاق دنیاگیری دقایقی پیش در شورای اداری استان گیلان، با بیان اینکه در سفرهای استانی به دنبال برطرف مسائل هستیم، گفت: گیلان به دلیل همجواری با کشورهای مختلف باید در زمینه افزایش صادرات غیرنفتی نقش کلیدی در کشور داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه حمایت از بخش خصوصی سبب رونق سرمایه گذاری در کشور است، اضافه نمود: این امر به توسعه کشور و تسریع در حرکت چرخه اقتصادی یاری می نماید.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه باید به دنبال اجرای کامل اصل 44 قانون اساسی باشیم، گفت: باید فضای ثبات کلان اقتصادی برای سرمایه گذاران فراهم گردد.

دنیاگیری با بیان اینکه در بخش هسته ای کوشش می کنیم با گفت وگو و تعامل با دنیا جلوی تحریم ها را بگیریم و چهره منطقی از ایران نشان دهیم اضافه نمود: موضوع هسته ای را می توان با گفت وگو حل کرد و با تهدید راه به جایی نمی برند.

وی با تصریح بر اینکه ایران مرکز ثبات و امنیت منطقه است، تأکید کرد: دنیا بدون ایران قادر نیست که مسائلش را در منطقه حل نماید و با توجه به قدرت نرم کشورمان در دنیا و منطقه امیدواریم در بخش سیاست خارجی به دستاوردهای مشخصی دست یابیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: اقتدار ایران و نظام جمهوری اسلامی در انسجام جدی داخل کشور است که بسیار از آن صحبت شده و این انسجام عاملی است که می توانیم برای توسعه و حل مسائل از آن استفاده کنیم و از مردم یاری بخواهیم.

دنیاگیری با اشاره به اینکه وقتی مردم می بینند مسئولان به دور از حاشیه و تفرقه به فکر حل مسائل و بازکردن گره مسائل مردم هستند به این مجموعه یاری می نمایند، گفت: باید همه نیروهای درون و وفادار به نظام و علاقمند به ایران احساس نمایند که شرایط کار، شور و نشاط برای آنها فراهم است.

وی با بیان اینکه نیروی توانمند انقلابی که بتواند گره ای از کار کشور باز کند، می تواند در دولت فعالیت کند، گفت: در زمینه فعالیت های اقتصادی که موضوع جدی تر و حساس تری بوده و باید تورم کنترل می شد، به عنوان یک فرد خارج از بدنه دولت و یک انسان اقتصادی معتقد هستیم یک دستاورد بی سابقه دولت در تاریخ کنترل تورم است که در مدت 16 ماه تورم از 40 درصد به 16 درصد رساند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه انضباط اقتصادی قوی در دولت حاکم شده است، اضافه نمود: دولت تا آخر سال جاری تورم را به کمتر از 17 درصد رساند در حالی که که پیش بینی سال گذشته برای سال جاری 25 درصد بود.

دنیاگیری گفت: گام های بلندی در خروج از رکود تصمیمات مهمی گرفتیم و 177 بند مصوبه ای که به عنوان بسته دوساله سال 93 و 94 تصمیم گیری کردیم بخشی به مجلس فرستاده شد تا تصمیم گیری گردد و دیدیم در شش ماهه نخست سال جاری رشد اقتصادی کشور چهار درصد شد در حالیکه در سال های 91 و 92 این رکورد منفی بوده و رسیدن به رکورد اقتصادی مثبت کار سخت و پیچیده ای بود.

وی با بیان اینکه کسی کاهش بهای نفت را پیش بینی ننموده بود، گفت: هیچ کس انتظار نداشت که نفت با چنین کاهشی روبرو گردد، کاهش بی سابقه نفت به 40 دلار رسیده که دو اثر جدی نفت بر کار دولت تاثیر در پرداخت ها در درآمد ارزی و مصارف ارزی که مربوط به واردات و صادرات کشور بوده است.

معاون اول رئیس جمهور اضافه نمود: کاهش نفت در بودجه دولت اثرگذار است در سال های گذشته بخش اعظم بودجه دولت از فروش نفت تدوین می شد و در سال90 از فروش نفت و میعانات 118 میلیارد دلار بودجه دولت بوده است.

وی اضافه نمود: راه حل اقتصاد مقاومتی در قالب مجموعه سیاست ها می تواند بسیار کارساز باشد و فکر می کنیم برنامه ای که ترسیم نموده ایم با همکاری مدیران، رشد اقتصادی به صورت مثبت استمرار می یابد و در سال 94 رشد اقتصادی مثبت و نرخ تورم کمتر از 16 درصد را ببینیم.

معاون اول رئیس جمهور تاکید نمود: لازمه این مهم این است که در بخش تراز پرداخت ها همه کسانی که مسئولیت دارند باید به صادرات غیر نفتی یاری نمایند و هر کس به هر میزانی که توان دارد وظیفه خود بداند که مشکل صادر نماینده را حل نماید.

دنیاگیری توضیح داد: گیلان استان مرزی و یکی از کانال های مهم صادرات کشور محسوب می گردد و اگر پیروز شویم صادرات غیر نفتی را افزاهیم دهیم می توانیم بخش اقتصادی کشور را رونق ببخشیم.

وی گفت: در بودجه موظف هستیم صرفه جویی کنیم و باید وظیفه مدیران در سراسر کشور این باشد که در پروژه ها و برنامه های مهم اعتبار هزینه نمایند و استانداران باید سازمان های خود را آنالیز نمایند تا در اعتبارات صرفه جویی و اهم و مهم انجام گردد.

معاون اول رئیس جمهور اضافه نمود: در بخش عمرانی تصمیم گرفته شد طرح های نیمه تمام را به بخش خصوصی که آمادگی تکمیل این طرح ها را دارند واگذار کنیم و این کار در همه زمینه ها شامل ساخت مدرسه، راه آهن ، سد، فاضلاب و تمام طرح ها امکان پذیر است.

وی اضافه نمود: حدود سه هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور سال جاری پرداخت شد و 100 درصد بودجه عمرانی استان ها تاکنون پرداخت شده است.

معاون اول رئیس جمهور از افزایش بودجه عمرانی کشور در سال 94 اطلاع داد و گفت: چندین میلیارد دلار در صندوق توسعه ملی اعتبار وجود دارد که پشتیبانی برای توسعه کشور است.

دنیاگیری توضیح داد: 10 میلیارد دلار فاینانس چین به مرحله گشایش اعتبار رسیده و این روند در سال های آینده هم رخ می دهد و می تواند روند رو به رشد کشور را سرعت دهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 612

به "10 میلیارد دلار فاینانس چین به مرحله گشایش اعتبار رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 میلیارد دلار فاینانس چین به مرحله گشایش اعتبار رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید