4 ترند متفاوت و چشمگیر کاغذ دیواری برای سال 2020

به گزارش آناسی، سال جاری کاغذ دیواری ها بیشتر روی نقوش و طرح های برجسته، بافت های سه بعدی، رنگ های گرم و بافت های الهام گرفته شده از طبیعت مانند بافت هایی شبیه به چوب پنبه، الیاف گیاهی، حصیر و نی و کاه تمرکز دارند. همچنین مدل های متنوعی از طرح های گلدار سنتی و برجسته گرفته، تا گیاه های نواحی گرمسیری و طرح های هندسی معاصر هم مطرح هستند.

4 ترند متفاوت و چشمگیر کاغذ دیواری برای سال 2020

علاوه بر این، با تکنیک های جدید چاپ که باعث شده مرزهای جدیدی از امکانات ساخته گردد، کاغذ دیواری از حالت یک کاغذ ساده دکوراتیو درآمده و به چیزی فراتر از آن تبدیل شده است. آن روزهایی که فقط یک طرح روی کاغذ چاپ می شد گذشته است و اکنون شما می توانید به بافت های چوب پنبه، الیاف گیاهی و ابریشم تقریباً با هر طرحی شاخ و برگ بدهید و تزئین شان کنید.

کاغذ دیواری ها از جمله عواملی هستند که در دکوراسیون و چیدمان فضا نقش بسیار مهمی دارند. پس در هنگام انتخاب آن ها باید نهایت دقت و سلیقه را به خرج دهید تا متناسب با سبک فضا، متراژ و سلیقه شما باشد و در آینده نزدیک به این فکر نکنید که کاش بیشتر دقت می کردم! اگر به فکر تغییر اساسی در دکواسیون خانه خود هستید اما نوع طراحی و رنگ آن برایتان اهمیت دارد، پیشنهاد می کنیم این مقاله را دنبال کنید تا با 4 ترند برتر کاغذ دیواری سال جاری آشنا شوید و انتخاب بهتری داشته باشید!

پترن طبیعت و حیوانات

بگذارید اولین ترند را برایتان به ساده ترین شکل ممکن خلاصه کنیم: پترن های طبیعت و حیوانات!

البته ماجرا کمی جذابتر و عجیب تر از نقش گل و بوته و پرنده است؛ این ها دیگر کمی قدیمی شده اند و نمی توان رویشان اسم ترند گذاشت. چیزی که از آن صحبت می کنیم، شامل پترن های کاملا شلوغ، درهم و برهم و گاهی حتی زیاد از حد جسورانه در انتخاب رنگ است. اگر عاشق تغییرات عظیم هستید و با یک اتفاق کاملا غیر منتظره در دکوراسیون منزلتان موافق، باید این ترند را امتحان کنید!

به نظر می رسد طراح این پترن ها کسی بوده که اصلا ترسی از در هم آمیختن دیتیل های ریز و درشت و تصاویر مختلف با ربط و بی ربط به هم نداشته است. درست همان طور که طراح این کاغذ دیواری ها کاملا بدون ترس و بی هوا عمل نموده، شما هم باید جسور و ریسک پذیر باشید تا چنین ترندی را به دکوراسیون منزلتان دعوت کنید. البته ناگفته نماند که چنین پترن های فشرده و متراکمی تنها برای یک یا دو دیوار مناسبند و در مقیاس عظیم، اصلا جذابیت ندارند. در کل، خوب است بدانید که پترن هایی با این شلوغی و تعدد رنگ در عین این که انرژی بخش و شاد هستند، می توانند به سادگی شما را خسته نمایند، پس نباید بی مهابا آن ها را روی هر دیوار و هر بخشی از منزل اجرا کنید. اتاق خواب، فضای غذاخوری و گاهی نشیمن و راهروها فضاهای خوبی برای نصب این گونه پترن ها هستند.

پترن بازگشت به طبیعت آرام

اگر شما هم جزو افرادی هستید که کوشش می کنید خانه ایی همسو با طبیعت و دنیای پایدار داشته باشید و خانه و طبیعت را باهم ادغام کنید، پس بهتر است درباره کاغذ دیواری طرح طبیعت فکر کنید. طرح طبیعت شامل طیف وسیعی از تصاویر پس زمینه گرمسیری گرفته تا تصاویر پس زمینه گیاه شناسی است. آوردن احساس طراوت و طبیعت به خانه می تواند به شما یاری کند تا بیشتر با طبیعت در ارتباط باشید. این آگاهی شما را بیشتر می نماید که همه ما با هم در این دنیا باهم یکی هستیم.

در این سبک گل گلی ها دوباره با روش های حرفه ای تری به دنیای کاغذ دیواری ها وارد شده اند و فضایی آرامش بخش و دیدنی خلق نموده اند. اضافه کردن این پوستر دیواری زیبا نه تنها یک عنصر دوست داشتنی بصری به فضا اضافه می نماید، بلکه یک مرکز توجه فوق العاده در طراحی اتاق نیز خواهد بود. کاربرد کاغذ دیواری طرح طبیعت صرفا به نشیمن و پذیرایی محدود نمی گردد و شما در هر گوشه از منزل یا محل کار که احتیاج به انرژی طبیعت دارید می توانید از آن بهره ببرید.

پترن متالیک با طرح فلزات و سنگ

طرح های مشابه تصاویر فلزی ترند جدیدی برای کاغذ دیواری هستند که نمایی صنعتی و جدیدی برای خانه ایجاد می نمایند. این تصاویر معاصر، جسورانه و بی تکلف هستند. کاغذ دیواری فلزی برای کسانی که دوست دارند خلاق باشند و به دنبال ریسک و انتقاد باشند، مناسب است. کاغذ دیواری های با طرح فلز طلا، یا رگه های طلا، یا ترکیب نمای سنگ مرمر با رگه های طلا و برنز نمایی فوق العاده فاخر و لوکس و در عین حال خالی از تکلف به خانه یا دکوراسیون اتاق مدیریت شما می دهد. کاغذ دیواری طرح پتینه نیز اغلب سلیقه افرادی است که به تلفیق سنت و مدرنیته علاقه دارند و از انتقاد در انتخاب طرح متفاوت واهمه ندارند. از نکات مثبت انتخاب این سبک طرح ها، خسته نماینده نبودن و تکراری نشدن با گذشت زمان است؛ برخلاف پترن طبیعت یا حیوانات که بعد از گذشت مدتی کوتاه ممکن است شما را دل زده کند و از انتخابتان منصرف شوید.

پترن وینتیج

طراح داخلی Bria Hammel می گوید: چیزی که ما آغاز به دیدن آن می کنیم بیشتر به جزئیات و نشان های سنتی و قدیمی اشاره دارد مثل پایه های حالت دار و چیزهای دیگری که در مبلمان دهه 80 میلادی میدیدم. اما انتظار نداشته باشید که کاغذ دیواری سبک vintage را در همه جا ببینید! چون طراحان فقط انتخاب یک یا دو قطعه را در اختیار دارند. احتیاج روزافزون برای به کارگیری کنترل و نظم در همه ابعاد زندگی، باعث شده که طرحهایی با سادگی و نظم شهرت و محبوبیت بیشتری پیدا نمایند. ترتیب بندی و آرایش هندسی، پالت های تک رنگ و الگوهای ساده از نمونه همین موارد هستند. به این شکل همنشینی این کاغذ دیواری، با پارچه هایی با طرح های نخل و برگ های نخل و نقش مایه های با طراوت گیاهان و جانوران گرمسیری به ترکیبی جالب می رسد. حتی نقوش طوطی های رنگارنگ، میوه ها و گل های متعدد و متراکم لایه های تزئینی هستند که می توانند افزونه هایی برای تزیین و تغییر دادن نقوش گیاهان و درختان روی دیوار باشند. همچنین که اجزای همراه نماینده کاغذ دیواری ها و پارچه های این چنینی، پارچه های رومبلی، وسایل چوبی، تزئینات دیوار و آباژورها و کوسن ها هستند.

و اما در انتها پیشنهادهای ما برای کاغذ دیواری متناسب با ترندهای سال 2020 و فرهنگ سنتی ایرانی:

-کاغذ دیواری با رنگ صورتی نود، آبی ملایم و طلائی

-کاغذ دیواری هایی به رنگ آبی کلاسیک با طرح های طبیعت

-کاغذ با طرح دیوار فلزی یا بتنی

-کاغذ دیواری با طرح های جدید و اشکال عظیم هندسی

انتخاب کاغذ دیواری جدید برای خانه مستلزم در نظر دریافت سلیقه، سبک طراحی خانه و اندازه فضای خانه است. باید طوری انتخاب کنید که خانه کوچک شلوغ و خانه عظیم سرد به نظر نرسد. سبکی که تماشای هر روز آن شما را از خرید و انتخاب پشیمان نکند و با نوع چیدمان خانه شما هماهنگ باشد. برای هدایت بیشتر در خصوص خرید و انتخاب کاغذ دیواری جدید از انواع مدل های ترند 2020 می توانید از هدایت های گروه چاپ سبحان بهره ببرید.

منبع: اتاق
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1449

به "4 ترند متفاوت و چشمگیر کاغذ دیواری برای سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 ترند متفاوت و چشمگیر کاغذ دیواری برای سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید