40 برنامه آموزشی کاردانی پیوسته دانشگاه فنی حرفه ای بازنگری شد

به گزارش آناسی، مدیر کل آموزش برنامه ریزی آموزش های فنی حرفه ای گفت: در سال 98 بیش از 40 برنامه آموزشی دانشگاه فنی حرفه ای در مقطع. کاردانی پیوسته را مورد بازنگری قرار داده ایم.

40 برنامه آموزشی کاردانی پیوسته دانشگاه فنی حرفه ای بازنگری شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات نتایج درخواست ویزای دانشجویی آمریکا 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

سپیده بارانی مدیر کل برنامه ریزی آموزش های فنی حرفه ای در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران درباره بازنگری های اجرا شده در فعالیت های آموزشی دانشگاه گفت: در سال 98 به بازنگری حوزه آموزشی دانشگاه فنی حرفه ای پرداختیم به طوری که توانستیم حدود 40 برنامه کاردانی پیوسته را بازنگری نموده و به تدوین برسانیم.

بارانی با بیان اینکه در تمام بازنگری ها رویکرد مهارت محوری را اتخاذ نموده ایم؛ اظهار کرد: پایه تمام این بازنگری ها در بخش آموزش تاکید بر مهارت آموزی است به طوری که دانشجویان مبتنی بر احتیاج بازار کار مهارت یابند. درهمین راستا افرادی از صنعت را در کارگروه های برنامه ریزی آموزشی گنجاندیم و از تجربه آن ها بهره مند شدیم.

مدیر کل برنامه ریزی آموزش های فنی حرفه ای با بیان اینکه اعضای هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای متفاوت از اعضای هیئت علمی دانشگاه های دانش محور انتخاب می شوند، اضافه کرد: یک عضو هیئت علمی باید علاوه بر تخصص عملا مهارت کار کردن و آموزش عملی را داشته باشد. دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای در پروسه آموزشی خود از ابتدا با چالش ها، نقاط ضعف و قوت به خوبی آشنا می شوند به طوری که پس از خاتمه تحصیل و ورود به بازار کار بهتر درک می نمایند که برنامه ها باید چه طور باشند تا بتوانند تاثیر بیشتری بر جامعه بگذارند و موثرترعمل نمایند.

بارانی با اشاره به اینکه در هر رشته خاص حداقل دو نفر از حوزه صنعت را به بخش آموزشی اضافه کرده ایم؛ تاکید نمود: با این فرایند علاوه بر افراد دانشگاهی از افراد کارگاهی و کسانی که در این بازار ورود پیدا نموده اند نیز استفاده نموده ایم. با اجماع این افراد در دانشگاه برنامه ای تدوین می گردد که هم آموزش محور و هم مهارت محور باشد به نحوی که آموزش به یاددهی مهارت بپردازد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 797

به "40 برنامه آموزشی کاردانی پیوسته دانشگاه فنی حرفه ای بازنگری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 برنامه آموزشی کاردانی پیوسته دانشگاه فنی حرفه ای بازنگری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید