افزایش همکاری های ایران و آذربایجان در بخش گاز، جریمه مشترکان پر مصرف گاز از اول آذر

به گزارش آناسی، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر نفت از توافق های مطلوبی میان ایران و آذربایجان در بخش گاز اطلاع داد.

افزایش همکاری های ایران و آذربایجان در بخش گاز، جریمه مشترکان پر مصرف گاز از اول آذر

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، جواد اوجی پس از ملاقات با شاهین مصطفی یف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان گفت: آذربایجان ظرفیت خوبی در بخش انرژی دارد و امروز توافق های مطلوبی با آذربایجان در بخش گاز انجام شد.

وی اضافه نمود: سوآپ گاز از کشور های همسایه به آذربایجان از قبیل سوآپ ترکمنستان اجرا شده است.

وزیر نفت ادامه داد: درباره توسعه میدان های نفتی در دریای خزر صحبت هایی شده است؛ امیدواریم نشست کارشناسی امروز منجر به امضای قرارداد در هفته های آینده گردد.

اوجی بعلاوه از امضای سند های تازهی میان ایران و آذربایجان در آینده نزدیک اطلاع داد.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان نیز پس از این ملاقات گفت: جمهوری آذربایجان و ایران کشور های دوست و همسایه هستند و میان مردم دو کشور پیوند تاریخی وجود دارد.

شاهین مصطفی یف اضافه نمود: همکاری موفقیت آمیزی میان ایران و آذربایجان در همه حوزه ها به ویژه انرژی وجود دارد.

وی توضیح داد: ایران و آذربایجان درباره شماری از طرح ها به توافق رسیدند و باور دارم در آینده نزدیک در نتیجه مذاکراتمان سند های تازه امضا می گردد.

وزیر نفت با اشاره به ثبت رکورد مصرف 540 میلیون متر مکعب گاز در پاییز، گفت: برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت ننمایند، تعرفه ها از اول آذرماه افزایش پیدا می نماید.

آقای جواد اوجی با در خواست از مردم برای صرفه جویی در مصرف انرژی و رعایت الگوی مصرف، تاکید نمود: برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت ننمایند، تعرفه ها از اول آذر ماه افزایش پیدا می نماید.

وی با اشاره به اینکه گاز بهای مشترکان به صورت پلکانی و در 12 پله محاسبه می گردد، اضافه نمود: مشترکانی که در 3 پله اول هستند همان قیمت گاز پارسال را می پردازند و مشترکان پر مصرف و خارج از الگوی مصرف به صورت پلکانی شامل جریمه می شوند.

وزیر نفت در خصوص سوخت رسانی زمستانی گفت: سال جاری زمستان خیلی زود آغاز شد و سابقه نداشته است در پاییز 540 میلیون متر مکعب مصرف گاز در بخش خانگی داشته باشیم.

اوجی ادامه داد: با همکاری حوزه های بالا دستی نفت، تامین سوخت برای نیروگاه ها و صنایع در حال اجرا است و هیچ دغدغه و مسئله ای وجود ندارند و وزارت نفت مکلف است سوخت مردم را تامین کند.

وزیرنفت گفت: تنظیم دمای محیط روی 18 درجه سانتیگراد، استفاده از لباس گرم و خاموش کردن وسایل گرمایشی می تواند در کنترل مصرف گاز موثر باشد.

اوجی با تاکید بر اینکه بیشترین یارانه انرژی را مشترکان پر مصرف دریافت می نمایند، ادامه داد: با این حال مبنای افزایش تعرفه گاز مشترکان پر مصرف، قیمت گاز صادراتی نیست.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2064

به "افزایش همکاری های ایران و آذربایجان در بخش گاز، جریمه مشترکان پر مصرف گاز از اول آذر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش همکاری های ایران و آذربایجان در بخش گاز، جریمه مشترکان پر مصرف گاز از اول آذر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید