انفجار منزل مسکونی در شیراز 2 مصدوم به همراه داشت

به گزارش آناسی، رئیس آتش نشانی شهرداری شیراز گفت: وقوع یک حادثه انفجار در یک واحد مسکونی، منجر به مصدومیت 2 نفر شد و خسارات اقتصادی به بار آورد.

انفجار منزل مسکونی در شیراز 2 مصدوم به همراه داشت

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از شیراز، هادی قانع رئیس آتش نشانی شهرداری شیراز گفت: ساعت 8 و 34 دقیقه صبح امروز با شنیدن صدای انفجار شدید در یک منزل مسکونی، همسایگان سراسیمه به بیرون از ساختمان گریختند و بلافاصله حادثه را به آتش نشانی اطلاع دادند.

او با بیان اینکه محل وقوع این حادثه، محله شیخ علی چوپان بود، به اعزام نیرو های ایستگاه 3 به محل اشاره و افزود: در این حادثه، به علت نشت گاز از لوله متصل به چراغ های دیواری، منجر به انفجار لحظه ای شده و در پی آن علاوه بر شکستن شیشه های پنجره و تخریب دیواره ها، بخشی از این منزل طعمه آتش سوزی شده بود.

قانع با بیان اینکه حادثه در یک خانه حدود 30 متری حادث شده بود، گفت: در این حادثه یک مرد 40 ساله و یک زن 70 ساله دچار سوختگی و مصدومیت شدید شده بودند که با یاری آتش نشانان از محل خارج و تحویل نیرو های امدادی شدند.

او گفت: شهروندان باید با به کار بستن هشدار های ایمنی در هنگام استفاده از لوازم گاز سوز و سیلندر های گاز مایع، از جان و مال خود محافظت نموده و اگر در موقع ورود به خانه و یا آشپزخانه نسبت به بوی شدید گاز احساس خطر کردند، بدون دست زدن به کلید برق از محل خارج شده و بعد از بستن کامل ریگلاتور اصلی، همه را از محل دور کنید، سپس تمام در ها و پنجره ها را باز کنید و با تکان دادن پارچه ای پنبه ای و خیس در محوطه پایین آشپزخانه، گاز های ناپیدا را پراکنده و خارج کنید.

قانع اظهار کرد: اگر بخواهید مطمئن شوید که سیلندر و یا وسایل گازسوز سالم بوده و نشتی ندارند هرگز از کبریت استفاده نکنید بلکه کف صابون به شیر و بدنه سیلندر، رگولاتور، شیلنگ لاستیکی و شیر های وسیله گازسوز، مالید و ایجاد حباب را کنترل کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز تاکید نمود که شهروندان در صورت استفاده از سیلندر های گاز بزرگتر از 11 کیلویی، این سیلندر و سیلندر های اضافه را خارج از ساختمان و در هوای آزاد قرار دهند. هنگام بروز نشت گاز از سیلندر، باید آن را به محیط باز منتقل و شرکت توزیع کننده را آگاه کرد.

این کارشناس آتش نشانی گفت: برای روشن کردن وسایل گازسوز حتماً اول کبریت را روشن نموده و بعد شیر گاز را باز کنید، رعایت نکردن این امر تا به حال حوادث ناگواری به بار آورده است. همیشه هنگام دریافت سیلندر گاز از وجود واشر گلوئی سالم که در داخل و بالای شیر سیلندر قرار گرفته است مطمئن شوید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1990

به "انفجار منزل مسکونی در شیراز 2 مصدوم به همراه داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار منزل مسکونی در شیراز 2 مصدوم به همراه داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید