8 نکته که برای خرید پکیج شوفاژ دیواری گازی باید در نظر بگیرید

به گزارش آناسی، شوفاژ یکی از وسایل گرمایشی است که استفاده از آن در دهه های اخیر بسیار رواج پیدا نموده و تقریبا در هر آپارتمانی استفاده می گردد. شوفاژهای قدیمی تر با حرکت آب داغی که از موتورخانه در لوله ها جریان پیدا می کرد گرم می شد. سوخت منبع انرژی موتورخانه یا شوفاژخانه گازوئیل بود و هر ماه یک بار باید مخزن گازوئیل پر می شد تا جریان آب داغ قطع نگردد. اما با گذشت زمان و تمایل به جایگزینی گاز به جای گازوئیل، دیگر شوفاژخانه ها از دور خارج شدند و جای خود را به پکیج گازی دادند. حالا دیگر در هر خانه ای یک پکیج شوفاژ دیواری گازی نصب شده است که علاوه بر تامین آب گرم مورد احتیاج برای حمام و استفاده های روزمره، آب داغ داخل شوفاژها را هم تامین می نماید.

8 نکته که برای خرید پکیج شوفاژ دیواری گازی باید در نظر بگیرید

پکیج شوفاژ دیواری گازی در کنار مزایایی که ایجاد نموده، نگرانی هایی را هم پیش آورده است. مثلا اینکه چطور یک پکیج مناسب انتخاب کنیم و چه راه هایی برای کاهش مصرف گاز پکیج دیواری وجود دارد. در این مطلب از خبرنگاران مگ می خواهیم به تمام این سوالات پاسخ دهیم و با هم 10 پکیج شوفاژ دیواری گازی پرفروش و محبوب در بازار ایران را هم آنالیز کنیم.

در این مطلب می خوانید:

پکیج شوفاژ دیواری گازی چیست؟

مزایای استفاده از پکیج شوفاژ دیواری گازی

ترفندهایی برای کاهش مصرف گاز در پکیج شوفاژ دیواری گازی

استفاده از پکیج شوفاژ دیواری گازی در تابستان

مسائل رایج در پکیج شوفاژ دیواری گازی

3 پکیج شوفاژ دیواری گازی پرفروش در بازار ایران

پکیج شوفاژ دیواری گازی چیست؟

همان طور که گفتیم، پکیج شوفاژ دیواری گازی یک وسیله گرمایشی است که علاوه بر تامین آب داغ برای استفاده روزمره، آب داغ را در لوله های شوفاژ هم به جریان می اندازد تا فضای خانه گرم گردد. اشغال فضای کم و بازدهی بالای این وسیله، آن را به یک سیستم گرمایشی محبوب تبدیل نموده است.

پکیج معمولا روی دیوار آشپزخانه نصب می گردد و لوله های آب مخصوص بخش شوفاژ در خانه کشیده می گردد. البته امکان اتصال این لوله ها به سیستم گرمایش از کف هم علاوه بر شوفاژ وجود دارد. نکته مهم در استفاده از پکیج، نصب دودکش مخصوص دوجداره یا کواکسیال است. این دودکش علاوه بر راهنمایی گاز ناشی از سوختن به بیرون، هوای مورد احتیاج برای کار پکیج را هم تامین می نماید.

مزایای استفاده از پکیج شوفاژ دیواری گازی

استفاده از این سیستم گرمایشی مزایای مختلفی با خود به همراه دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • تامین آب گرم مصرفی در تمام روزهای سال
  • تعمیر آسان
  • اشغال فضای کم
  • صرفه جویی در هزینه های گرمایش خانه
  • فراوری گرمای بیشتر نسبت به وسایل گرمایشی گازسوز دیگر
  • کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات نسبت به سیستم قدیمی شوفاژخانه

ترفندهایی برای کاهش مصرف گاز در پکیج شوفاژ دیواری گازی

اگر مصرف انرژی مدیریت نگردد، هزینه قبض هایی که به دست شما می رسد سر به فلک خواهد زد. گاز هم یکی از مواردی است که اگر به درستی مصرف نگردد، هزینه آن به صورت تصاعدی بالا می رود. بعلاوه با مصرف بی رویه گاز به شبکه گازرسانی فشار وارد می آید. به همین علت بهتر است تمام راهکارها و ترفندهای کاهش مصرف را بدانید تا علاوه بر پایین آوردن هزینه قبض ها، در فهرست مشترکین پرمصرف هم قرار نگیرید.

پکیج شوفاژ دیواری گازی یکی از وسایلی است که اگر مصرف آن به درستی مدیریت نگردد شما را با قبض های سنگین روبرو خواهد نمود. البته نگران نباشید، 8 ترفندی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم می تواند از این اتفاق جلوگیری کند.

1. انتخاب پکیج متناسب با متراژ خانه

هر پکیج توانایی فراوری گرما برای یک متراژ خاص را دارد. اگر توان پکیج شما کمتر از متراژ خانه باشد، به اجبار باید درجه آن را بالا ببرید تا فضای داخلی گرم گردد؛ در نتیجه مصرف گاز بالا می رود. پس در زمان خرید پکیج حتما به متراژی که پشتیبانی می نماید توجه کنید.

2. نصب پکیج و لوله ها به روشی صحیح

با نصب پکیج در نزدیکی محل استفاده از آب گرم، یعنی در نزدیکی شیرهای آب گرم و رادیاتور، می تواند مصرف گاز را کاهش دهد. با این کار آب گرمی که فراوری می گردد مسیر کمتری را طی می نماید و گرمای کمتری از لوله ها هدر می رود. بعلاوه نصب پکیج به صورت تراز می تواند دستگاه را در برترین حالت عملکرد قرار دهد تا با مصرف کمترین گاز، بیشترین مقدار آب گرم را فراوری کند. اگر پکیج کج نصب گردد، فرآیند فراوری آب گرم با اختلال روبرو می گردد.

3. سرویس پکیج به صورت دوره ای

پکیج هم، مثل هر وسیله دیگری، برای داشتن برترین عملکرد احتیاج به رسیدگی و سرویس دوره ای دارد. توصیه متخصصین برای افزایش عمل پکیج شوفاژ دیواری گازی، سرویس منظم با فاصله های زمانی 6 ماه تا 1 سال است. این کار علاوه بر جلوگیری از ایجاد آسیب های جدی، مصرف گاز پکیج را هم کاهش می دهد.

4. عایق بندی لوله ها

با عایق بندی صحیح لوله های آب گرم خروجی از پکیج، گرمای آب داغ تا رسیدن به شوفاژ یا خروجی شیر آب حفظ می گردد و هدر نمی رود. با انجام این کار دیگر احتیاجی به افزایش درجه پکیج برای تامین آب گرم تر ندارید.

5. شست وشوی منظم رادیاتورها

کثیف شدن رادیاتورها با گردوغبار یا جرم، عملکرد آن را مختل نموده و مانع از گرم شدن مناسب پره ها می گردد. شاید کمی باورش سخت باشد اما شست وشوی منظم رادراتورها با محلول آب و صابون باعث بهبود عملکرد آن و در نتیجه مصرف گاز کمتر می گردد.

6. جلوگیری از هدر رفت گرما

با بستن درز درها و پنجره ها با یاری درزگیر و استفاده از پرده های ضخیم در فصل سرما، می توانید به راحتی از هدر رفت گرما جلوگیری کنید و در نتیجه احتیاجی به افزایش درجه پکیج ندارید. جلوگیری از ورود هوای سرد به خانه یا بستن مجراهایی که باعث خروج هوای گرم از خانه می شوند، تاثیر مستقیمی بر کاهش مصرف گاز دارد.

6. تنظیم ترموستات

با تنظیم صحیح درجه حرارت ترموستات و کاهش دمای آن می توانید تا 10٪ در مصرف گاز صرفه جویی کنید!

7. هواگیری رادیاتورها

قبل از روشن کردن رادیاتورها باید آن ها را هواگیری کنید تا آب به راحتی در تمام پره ها جریان پیدا کند. وقتی تمام پره های رادیاتور گرم گردد، گرمایی که به محیط منتقل می نماید بیشتر است و در نتیجه مصرف گاز شما هم برای فراوری گرما کمتر می گردد.

8. استفاده از موکت و پرده مناسب

یکی از راه های هدر رفت گرما و ورود هوای سرد به خانه، پنجره ها و کف هستند. با پوشاندن تمام سطح زمین با موکت و استفاده از پرده های ضخیم و مناسب فصل زمستان، می توانید گرما را تا حد زیادی در خانه نگه دارید.

استفاده از پکیج شوفاژ دیواری گازی در تابستان

با رسیدن روزهای گرم سال دیگر از شوفاژ استفاده نمی گردد و باید آن را از مدار آب گرم پکیج خارج کنید. با بستن شیر شوفاژها می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. اما فراموش نکنید که بعد از بستن شیر شوفاژها، باید دمای پکیج را هم تغییر دهید. برترین درجه حرارت پکیج برای فصل تابستان 60 تا 65 درجه سانتی گراد است. آب در این درجه برای شست وشو و مصرف روزانه به صورت مناسبی گرم می گردد.

مسائل رایج در پکیج شوفاژ دیواری گازی

پکیج دیواری هم مثل هر وسیله دیگری می تواند با مسائل مختلفی روبه رو گردد. البته اگر به صورت دوره ای سرویس گردد بعید است که با مشکل جدی روبرو گردد. اما اگر با موارد زیر برخورد کردید حتما باید به سراغ تعمیرکار متخصص و ماهر بروید تا آن را رفع کند.

  • شیر آب که باز می گردد کمی طول می کشد تا آب گرم گردد.
  • آب گرم نمی گردد.
  • آب بیش از مقدار داغ است.
  • آب به مقدار کافی گرم نیست.
  • پکیج ناگهان خاموش می گردد.
  • جرقه یا شعله ای در پکیج دیده نمی گردد.
  • پکیج سروصدای زیادی فراوری می نماید.
  • فشار آب خروجی کم شده است.
  • آب دائم سرد و گرم می گردد و دمای یکنواختی ندارد.

معرفی 3 پکیج شوفاژ دیواری گازی پرفروش در بازار ایران

اگر شما هم قصد خرید پکیج دیواری دارید، بد نیست که نگاهی به مدل های پرفروش بازار ایران داشته باشید تا انتخاب برایتان آسان تر باشد.

1. بوتان - مدل Perla Pro 24 RSi

بوتان یکی از قدیمی ترین شرکت های ایرانی فراوری کننده وسایل گازسوز است. پکیج دیواری فراوری شده به وسیله این شرکت هم، مثل بقیه فراوریات آن، در صدر فهرست محبوب ترین ها و پرفروش ترین های بازار واقع شده است. این پکیج توانایی فراوری گرما برای حداکثر 210 متر مربع فضای داخلی را دارد. دودکش ارائه شده همراه با این محصول دوجداره است و علاوه بر خروج گازهای ناشی از احتراق، اکسیژن لازم برای کار دستگاه را هم تامین می نماید.

نمایشگر دیجیتال نصب شده روی این پکیج به شما امکان برنامه ریزی براساس احتیاجتان و بعلاوه اطلاع از شرایط کلی دستگاه را می دهد. کدهای عیب یابی دستگاه هم در زمان بروز مشکل روی همین صفحه نمایش داده می گردد. سیستم رسوب گیر نصب شده در این پکیج، استفاده از آن در مناطقی که آب پر از املاح رسوبات دارد را آسان نموده است.

پکیج شوفاژ دیواری بوتان مدل Perla Pro 24 RSi

14,371,610 تومان

مشاهده و خرید

2. ایران رادیاتور - مدل L36FF

پکیج ایران رادیاتور، به علت عایق بندی مناسبی که روی بدنه اش دارد، در دسته محصولات کم صدا جای گرفته است. صفحه نمایش عیب یاب نصب شده روی آن اطلاعات کامل مربوط به شرایط دستگاه را نمایش می دهد و در صورت بروز مشکل، کد مربوط به آن را می توانید روی این صفحه مشاهده کنید.

دو مبدل در این پکیج واقع شده است که یکی آب گرم مصرفی را تامین می نماید و دیگری، مسئول راهنمایی آب گرم به سیستم شوفاژها است. در فصل گرم می توانید مبدل بخش شوفاژها را ببندید تا آب گرم فقط در شیرها جریان داشته باشد.

پکیج شوفاژ دیواری ایران رادیاتور مدل L36FF

16,600,000 تومان

مشاهده و خرید

3. لورچ - مدل Hero 24000

سومین پکیج پرفروش بازار محصول شرکت لورچ است و توانایی فراوری گرما برای فضاهای داخلی تا 135 متر را دارد. سیستم عیب یاب الکترونیک و سیستم ضدیخ زدگی، که تا دمای -5 درجه از دستگاه پشتیبانی می نماید، این محصول را به یک محصول کم دردسر تبدیل نموده است. شما می توانید براساس احتیاجتان، حداقل و حداکثر دمای آب را در این پکیج تنظیم کنید و از سیستم ضد نوسان دمای آب بهره ببرید تا آب گرم خروجی از شیرها دمایی یکنواخت داشته باشد.

پکیج شوفاژ دیواری لورچ مدل Hero 24000

10,600,000 تومان

مشاهده و خرید

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 بهمن 1401 بروزرسانی: 8 بهمن 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2311

به "8 نکته که برای خرید پکیج شوفاژ دیواری گازی باید در نظر بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 نکته که برای خرید پکیج شوفاژ دیواری گازی باید در نظر بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید