رمزارزهای داخلی به بورس می آید؟

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران، به گفته رئیس سازمان بورس تا خاتمه سال قرار است رمز ارزهایی در داخل کشور فراوری می شوند در قالب صندوق سرمایه گذاری معامله شوند.

رمزارزهای داخلی به بورس می آید؟

مجید عشقی شرح می دهد: درخصوص معامله رمز ارزها در بورس ایران پیشنهاداتی ارائه شده است، مبنی بر اینکه رمز ارزهایی که در داخل کشور فراوری شدند در قالب صندوق سرمایه گذاری معامله شوند. در کوشش هستیم که تا قبل از سرانجام سال برنامه ریزی های لازم را در زمینه دامنه نوسان بورس انجام دهیم.

امروز شاخص کل بازار سرمایه به کانال 1.2 میلیونی رسید. به نظر می رسد در این شرایط بد بازار رئیس سازمان بورس تصمیم گرفته به گونه ای دیگر از بورس حمایت کند.

مبادله رمز ارزها در قالب صندوق های سرمایه گذاری می تواند ایده خوبی باشد اما در شرایط حال حاضر بازار.

طی 10 ماه گذشته بی اعتمادی به مهم ترین دغدغه سرمایه گذاران تبدیل شده است. از سوی دیگر هر روز از مقدار نقدینگی بازار کاسته و سهامداران از بورس خارج می شوند.

حال به نظر می رسد سازمان بورس در پی یک راه چاره نو برای جلب اعتماد و افزایش نقدینگی در بازار است.

ایده خوب در زمان بد بورس

علی عصاری، کارشناس بازارهای اقتصادی در تبادل نظر با خبرنگاران در این باره می گوید: استفاده از رمز ارزها در صندوق ها می تواند ایده خوبی باشد. اما برای اجرای این طرح کمی دیر است و احتمالا پروژه موفقی نباشد.

وی شرح می دهد: درحال حاضر اعتماد سهامداران بورسی کاهش پیدا نموده است. از سوی دیگر رمز ارزها نیز شاهد خروج نقدینگی گسترده هستند. در نتیجه نمی توان به آینده این موضوع امیدوار بود.

عصاری ادامه می دهد: تا اجرایی شدن این پروژه زمان زیادی داریم. اما معین است که بازار سرمایه روی رمز ارزها تمرکز نموده است. بعلاوه طی هفته های گذشته نیز رمز ریال معرفی گردید.

این کارشناس بازارهای اقتصادی در نهایت می گوید: این پروژه می تواند ایده خوبی باشد ولی نه در شرایط حال حاضر بازار.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2143

به "رمزارزهای داخلی به بورس می آید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمزارزهای داخلی به بورس می آید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید