شی جینپینگ: چین در برهه مواجهه با خطرات شدید است

به گزارش آناسی، رئیس جمهوری چین امروز (سه شنبه) بیان داشت، این کشور در حال ورود به برهه ای است که در آن با خطرات شدید در امور مالی، سیاسی و دیپلماسی روبرو است؛ به گفته او، چین باید قادر به مبارزه و پیروزی بر کسانی باشد که منافع این کشور را به مخاطره می اندازند.

شی جینپینگ: چین در برهه مواجهه با خطرات شدید است

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین، در حال آماده شدن برای جشن حساس هفتادمین سالگرد تاسیس چین کمونیست در اول اکتبر است. طی این مراسم، رژه نظامی بزرگی در پکن صورت خواهد گرفت و شی تمایل ندارد جشن های مذکور، تحت الشعاع مسئله ای قرار گیرد.

در همین حال شی و حزب حاکم کمونیست -که به برقراری ثبات بیش از هر چیزی ارزش می دهند- با مشکلاتی از جمله اقتصاد کندشونده که در محاصره جنگ تجاری ضربه زننده با آمریکا است تا تظاهرات خشونت آمیز در هنگ کنگ روبرو است.

شی طی سخنرانی در مدرسه حزب مرکزی که افراد در آن برای تصدی مقامات عالی آموزش می بینند، گفته است باید کوششی قاطعانه علیه خطرات و چالش های متوجه رهبری حزب، امنیت و حاکمیت کشور و هر چیزی که منافع اصلی کشور را تهدید می نماید، صورت بگیرد.

طبق گزارش رسانه های دولتی چین، شی در اظهاراتش گفته است: تا زمانی که آن [خطرات] به وجود می آید، ما باید کوششی قاطعانه به کار بگیریم و پیروزی را از آن خود کنیم.

او افزوده است: طی حال و آینده، توسعه چین وارد برهه ای شده که خطرات و چالش ها در حال افزایش اند و یا شدیدتر می شوند؛ کشمکش های مهمی که با آن ها روبرو خواهیم بود، کم نخواهد شد.

به گفته شی، کشمکش های مذکور در حوزه های اقتصاد، سیاست، فرهنگ، جامعه، محیط زیست، دفاع، هنگ کنگ، تایوان و امور دیپلماسی است. او افزوده است: آن ها حتی پیچیده تر خواهند شد.

رئیس جمهوری چین خاطرنشان نموده که مقامات حزب [کمونیست] باید درخصوص حوزه های خطرخیز هوشیار باشند و طریقه شناسایی آن را بدانند.

او می گوید: مقامات در کادر رهبری باید مبارزانی باشند که جرات مبارزه را داشته باشند و در آن خوب باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 341

به "شی جینپینگ: چین در برهه مواجهه با خطرات شدید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شی جینپینگ: چین در برهه مواجهه با خطرات شدید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید